annelotkooter.reismee.nl

Vakantieee

Allereerst natuurlijk, happy new year allemaal!!!!

De afgelopen weken heb ik vakantie gehad wiehoee. Zoals ik al had verteld was ik op 24 december naar Tess toe gegaan, nadat ik nog even een ochtendje had gewerkt. Ik dacht, ik pak wel even snel mijn koffer in (ook al voor in Melbourne), om daarna huppetee te gaan. Maar dat bleek natuurlijk veel langer te duren dan gedacht, en uiteindelijk toen ik alles er heel snel in had gedaan, ging die niet dicht! Dus na uiteindelijk een uur zelf proberen, ook door dingen eruit te halen, heb ik Tess maar gebeld, en die was zo lief om naar mij toe te komen. En natuurlijk zat die toen in 1 minuut dicht. Conclusie: gewoon een koffer met gebruiksaanwijzing. Daarna zijn we als pakezels boodschappen gaan doen, met koffer + spullen die er niet inpaste. Onderweg hoorde een meneer ons Nederlands met elkaar praten, en hij zegt, ‘Where are you from?’, dus wij ‘Holland’, en toen gaf die ons zo’n pakketje met van die kerstpoppers (inclusied kroontjes), en schreeuwde ‘Merry Christmas’. Dus toen hadden we nog meer bagage, maar toch wel heel aardig deze gulle gift:) Omdat we al een paar uur tijd verloren waren door mij, viel ons plan om allemaal lekkere hapjes te maken voor kerstavond een beetje in duigen. Dus toen hebben we maar pizza besteld:) Kerstavond zag er dit jaar wel iets anders uit voor mij, want in plaats van naar de kerk te gaan, gingen we nu stappen. Alhoewel er bijna niks open was, hebben we toch nog een hele leuke avond gehad! Na een lekker kerstontbijtje met veel cadeautjes, kwam Eline ook naar ons. We gingen die avond uiteten, maar omdat we een dag van tevoren ons pas bedachten dat we nog helemaal niet gereserveerd hadden, was het een beetje lastig om iets te vinden. En bijna alle restaurants in Adelaide waren gesloten met kerst! Uiteindelijk, met een beetje hulp van Google, hadden we een Aziaatisch restaurantje gevonden, gelukkig!! Maar toen we die avond helemaal opgetut en wel daar aankwamen, schrokken we wel even. Op de buitenkant leek het meer op een snackbar dan een restaurant (geen wonder dat hier nog plek was..) Toen hebben we maar even door de ramen gegluurd, en van binnen zag het er wel heel anders uit, de kroonluchters deden het ‘m :) Dus uiteindelijk hebben we nog een lekker kerstdiner gehad daar haha! Met tweede kerstdag moesten Tess en ik gaan inpakken (ik heb mijn koffer maar weer opnieuw ingepakt aangezien ik de helft bij Tess moest laten liggen, daarna zijn we naar de bios geweest, naar de nieuwe versie van de film Annie. Nou, die vond ik natuurlijk heel leuk, met al die leuke liedjes! En we hebben omdat we met 3 Dutchies waren lekker patat gegeten met mayo en, jawel hoor, appelmoes! Nou ja, nu zijn jullie ook weer op de hoogte van mijn ongelooflijk culinaire kerstmalen. Maar ach, als het maar gezellig was!!

Op ‘derde kerstdag’ mochten Tess en ik al om 5 uur ’s ochtends opstaan, omdat om 6 uur de taxi voor de deur stond, om ons naar het busstation te brengen waar we werden opgehaald voor de Great Ocean Road-tour. Van te voren dachten we dat wij weer de tuthola’s tussen alle backpackers zouden zijn met onze huge koffers. Maar toen we twee Chinese meisjes tegenkwamen (de 1 met een soort van wijde balrok met hakjes eronder en de ander met diamantenschoentjes aan) voelde we ons al een stuk beter:) Uiteindelijk zat de bus vol (ongeveer met z’n 18’en), dus toen konden we gaan. Eerste reden we naar de Grampians (dan merk je trouwens wel hoe plat Nederland is, aangezien in de bergen de hele tijd je oren dicht gaan…), bij de eerste stop daar klommen we van een steile trap af om vervolgens bij de McKenzie Falls te komen. Dat was een hele mooie waterval met rotsen enzo, waar de regenboog ook mooi bij tevoorschijn kwam. Later stopte we ook nog wat hoger in de bergen, en daar maakten we een wandeling naar de Balconies, waar je een heel mooi uitzicht had! De volgende dag hadden we een lange wandeling voor de boeg met lekker veel rotsen om van een hoog punt door een laag punt uiteindelijk weer bij een hoog punt aan te komen, The Pinnacles (dat betekent geloof ik iets van heel mooi uitzichtpunt. Nou, wij zijn nu wel echt pro geworden in het beklimmen van bergen/rotsen metonze ''loopschoenen'' met übergripvan de K Mart (soort Action/Primark), die we nog snel haddeningeslagen om nog een beetje sportief te lijken… Maar goed, je had daar weereen heel erg mooi uitzicht, maar het was wel een beetje hoog:) Die dag gingen we ook nog op koalaspotjacht, en we hebben er 1 gevonden hoor! Die beestjes zijn echt zo lief om te zien! En hij zat best wel laag in de boom, dus wij natuurlijk allemaal foto’s maken van heel dichtbij. Maar omdat mij verteld was dat die wilde koala’s ook echt wel gevaarlijk konden zijn, moesten we toch een beetje uitkijken. Later hebben we ook nog wat emu’s gezien in een park. In de middag kwamen we bij dé Great Ocean Road aan! Daar hadden we bij best wel veel stops, gewoon omdat daar heel veel mooie dingen te zien zijn, onder andere the London Bridge en the Twelve Apostles. Ik kan wel zeggen dat al deze plekjes echt onwijs mooi waren, maar ik kan beter wat foto’s erop zetten, die zeggen denk wat meer dan woorden in dit geval (wordt vervolgd dus…). Die avond zijn we weer terug gegaan naar the Twelve Apostles om pizza te eten met als uitzicht de zonsondergang daar, dus dat was ook heel gaaf om te zien! We hadden de eerste 2 dagen ook heel veel geluk met het weer, niet té heet, maar toch met een heerlijk zonnetje! De derde was alleen wat minder, doordat het veel regende. ’s Ochtends reden we eerst naar een plek toe waar je een korte wandeling kon maken door een rainforest, maar aangezien wij juist de regen uit Nederland ontvlucht zijn, en ik alleen maar een kort broekje aanhad en we geen regenjas hadden, hebben we maar even gepast voor deze 20 min ofzo. (Jullie zullen wel denken, zijn ze op een tour, gaan ze niet met alles meedoen… Maar geloof me, jullie hadden precies hetzelfde gedaan ;)) Daarna hebben we nog wat mooie plekjes bezocht, en zijn we langs surfstranden gereden. We zijn ook nog in het stadje Torquay gestopt, maar onze planning was iets uit de hand gelopen, dus waren de winkels al dicht. Dus toen zijn we maar gewoon doorgereden naar Melbourne.

Eenmaal in Melbourne aangekomen, dacht ik echt even ‘wow dit is pas een stad’. Met al die hoge gebouwen en de drukte, daarmee is Adelaide eerder een mini-stad zoals Zoetermeer. En toen we bij het hostel aankwamen, waren we eigenlijk heel blij! Wewisten wel dat weeen goede hadden uitgekozen, en het was gelukkig ook gewoon lekker schoon en nieuw, inclusief eigen stopcontact + lampje bij je eigen bed:) (Als ik hierna nog wil gaan backpacken, zullen het wel slechtere hostels worden, maar nu kon het nog, dus ach…) Wel sliepen we met z'n 10'en op kamer, maar daar wen je vanzelf wel aan (soort van dan..).De volgende daghebben we zo’n citytour gedaan, en op oudjaarsdag even leuk een dagje geshopt (de enige h&m van Australië zit trouwens in Melbourne, het is echt in een heel mooi groot gebouw, maar het was druk, niet normaal, er stonden zelfs wachtrijen om naar binnen te gaan…). En ook natuurlijk oud&nieuw gevierd, ik had alleen een vuurwerkshow van minstens een half uur verwacht, maar het was echt binnen max 10 min. over, maar wel een leuk feestje gehad daarzo! We zijn nog naar het Melbourne museum geweest (dat mocht natuurlijk niet ontbreken aan onze citytrip), daarna wilde we nog naar de Botanic Gardens, maar die hadden we maar even ingeruild voor een relaxmiddagje in een parkje (aangezien het 1 jan. was :)), ’s avonds zijn we nog wel naar het strand gegaan, aangezien er daar elke avond pinguins te zien zijn die aan land komen (en ja hoor, we hebben er wel 1 gespot haha). Die vrijdag was het opeens heel erg warm, dus hebben we een stranddagje op St. Kilda gehouden, en voor die avond hadden we kaartjes voor de musical Grease gekocht (aangezien er serieus in de hele stad megaveel reclame voor die musical hangt, en Tess en ik allebei Grease-fans zijn, en we ook nog eens in de ‘stad van kunst en cultuur’ waren, konden we er natuurlijk niet omheen). Het theater daar was heel mooi van binnen, en we zaten bijna vooraan, en het was ook echt een hele leuke musical! De laatste dag moesten we inpakken, en hebben we nog even door de stad gelopen en nog wat geshopt, om vervolgens ’s avond met de nachtbus naar Adelaide terug te gaan. Ik moet wel zeggen, het was denk de meest actieve vakantie ooit voor mij, want normaal lig ik alleen maar op het strand, maar toch ook wel heel leuk om eindelijk een paar echte mooie plekjes in Australië te hebben mogen zien!

De volgende ochtend kwam ik thuis, en toen was het huis helemaal leeg. Want mijn host family was zaterdagochtend naar Victor Harbor vertrokken voor een paar dagen, dus het was nog afwachten wanneer ik weer moest werken. Die zondagavond heb ik nog met Dorien (Sjoerds vriendin) afgesproken, omdat die toevallig even in Adelaide was, gezellig! En de rest van de dagen dat de familie nog weg was (uiteindelijk dus tot donderdagochtend), heb ik heel veel wassen gedraaid, mijn eigen kamer helemaal opgeruimd, en het hele huis gestofzuigd en gedweild. Ook nog alle gemiste Goede tijden-afleveringen terugkijken en natuurlijk Boer zoekt vrouw, want dat ga ik hier ook gewoon volgen hoor:) Op zich was het harstikke lekker om alleen in dat huis te zijn en gewoon te doen wat je wilt, maar er was 1 eng ding, de kittycat! Die was opeens wild en gestoord geworden, en vloog me de hele tijd aan.. Dus ik weet niet wat ik verkeerd had gedaan, want ik gaf haar gewoon te eten, het zal wel energie te veel zijn geweest (hoop ik):( Ik heb ook nog geprobeerd om deze dagen een beetje over een studie na te denken, maar ik weet het nog steeds niet. Ik denk dat ik eigenlijk gewoon maar mijn plan om weddingplanner te worden door moet zetten, want dat is eigenlijk het enige wat me echt heel erg leuk lijkt… Maar ja, dat wil iedereen denk wel, dus misschien is het handig om een plan B te hebben.. Iemand nog tips? ??

Maar ik ben dus sinds gister weer aan het werk, en eigenlijk vond ik het stiekem ook wel weer leuk om de kids weer te zien! Tommy wilde vandaag zelfs liever naar mij toe dan naar zijn vader (zal wel toeval zijn geweest, maar dat is dan toch wel even een leuk momentje haha). Maar beide ouders hebben hierna nog 2 weken vakantie, dus dan ben ik weer een beetje overbodig de komende week (want de week erna gaan ze met de andere opa en oma op vakantie, dus ik moet nog steeds even kijken wat ik dan ga doen, het liefst wil ik een full time baantje voor een week, maar die zijn niet echt vindbaar..). Maar ik moet dus maar even afwachten hoe ze het volgende week willen doen.

Deze keer heb ik het vaak wel een beetje van dag tot dag beschreven, dus sorry daarvoor als het te langdradig was :)!

Oja, ik had een tijdje terug al gezegd dat ik wat foto’s erop ging zetten, maar dat is er nog steeds niet van gekomen… Van het weekend als ik alle foto’s van de vakantie heb, dan komen ze, echt!

Liefssss

Reacties

Reacties

Fam Switzar

super leuk geschreven???? je geniet er goed van???? leuk om zo met je mee te kunnen leven???? groetjes van ons????

Miranda

Wat een avonturen Lot, leuk hoor, geniet er van en wat denk je van echtscheidingsplanner, volgens mij een groter gat in de markt, ha, ha!

Willem Kooter

hè Annelot, als je het echt niet meer weet ga je toch gewoon de Strohandel in, veel liefffsss van je vader, groet en tot de app , trouwens, een leuk verhaal in jouw eigen woorden, nou tot de app. Xx

Jozien

Hoi Annelot,leuk om weer eens iets over jouw avontuur in Australie te lezen,deze week heb ik me wel lichtelijk zorgen gemaakt over de bosbranden daar,maar ga er gewoon van uit dat je daar niet al te veel last van hebt.
Het allerbeste er maar weer mee en veel groetjes van de Smitweg.

Opa en Omaq

Hai Annelot wat heb je weer mooie avonturen beleefd,we hebben er van genoten ga zo door dan je beroepskeuze,hotelschool of reisleidster vinden wij wel wat voor jou tot de volgende keer liefs xxxxxOpa en Oma

Kristien

Leuk verhaaltje Urn, maar ook daar lig je nog weleens op het strand volgens mij hoor!
Kusssss
P.s. Ik ga m'n tickets deze week proberen te boeken, spannend!!

Mark en Monique

Hoi Annelot,
Wat een leuke serie foto's heb je laten zien. Monique en ik hebben al genoten van Timo z'n avonturen, maar deze kunnen er zeker ook bij! Wat een ervaringen doe je op daar.... Om nooit meer te vergeten en zo leerzaam! Geniet er vooral nog van! Zeker nog de laatste maanden met de fam dichtbij!
Groetjes, Mark

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!