annelotkooter.reismee.nl

Het normale leventje

Heeeee allemaal!

Sorry again, dat het weer zo lang duurde (dat elke twee weken wat posten, daar moet ik me toch echt even wat beter aan gaan houden)! Maar goed, wees gerust, het gaat helemaal prima met me ;)!!

De werkweken zijn over het algemeen wel een beetje hetzelfde. Ik voel me af en toe trouwens soms een hondentrainster of iets, omdat het hier heel normaal is om de kinderen heel erg te complimenteren als ze iets goed doen, dus ik zeg de hele dag ‘Good girl’, ‘Good boy’, ‘Well done’… En in de uitspraak dat Australische kids over het algemeen best verwend zijn, kan ik me helemaal vinden haha. Maar toch zijn mijn host kindjes ook wel echt schatjes hoor. Scarlett gaat steeds meer aan mij wennen, misschien ook omdat ik het meest met haar doe (omdat Ella 2,5 dag naar Kindy gaat, en de ouders veel met Tommy doen). Hoewel ze af en toe echt buien kan hebben, kan ze ook een ongelooflijke lieverd zijn en doen we leuke dingen, zoals spelen in het park, knutselen en tekenen (ze vindt het vooral leuk om alles in stukken te knippen, omdat ze helemaal trots is dat ze dat als 3-jarig meisje kan! En ook de glitterpotjes zijn niet veilig als Scarlett in de buurt is :) ), of een blokje om met haar fietsje (dan moet ik haar duwen)! Anita zei net dat Angus’ familie vond dat Scarlett al heel erg vertrouwd was met mij, omdat ze blijkbaar normaal niet zo graag naar anderen wil dan papa, mama, of oma (Anita’s moeder, dat is echt haar heldin haha), dus dat is wel leuk om te horen! Ella kan soms wel erg bijdehand zijn, of gemene opmerkingen maken (ook naar mij), dus dat is af en toe wel een beetje lastig, maar ik merk wel dat wanneer haar ouders er niet bij zijn ze wel beter naar me gaat luisteren (ze heeft dan natuurlijk ook niet zo veel keus), maar ze kan ook heel vrolijk zijn, zeker wanneer ze ‘publiek’ heeft. Met Tommy gaat het ook steeds beter, ik kan echt met (en om) hem lachen, en ook vaker met hem spelen als z’n ouders niet in de buurt zijn (hij gaat niet meer de hele tijd krijsen gelukkig)! Vandaag zijn we trouwens naar het zwembad gegaan voor 2 uurtjes ofzo (met Angus en de kids), dat was heel erg leuk, de kids waren natuurlijk helemaal enthousiast, dus hup, floats on, en gaan in het kinderbadje :) Nu ik hier wat langer ben, ga ik ook meer dingen alleen doen met de kinderen (vooral met Ella en Scarlett dan), dat vind ik stiekem eigenlijk veel fijner, omdat je gewoon merkt dat juist omdat 1 van de ouders er altijd bij is, dat ze minder snel aan je wennen, en gewoon veel beter luisteren als je alleen met ze bent (omdat jij dan een soort de ‘regels’ bepaalt). Ik ga bijvoorbeeld sinds 3 weken ofzo op de dinsdagochtend naar Story Time in de bibliotheek met de girls. Dat is in een zaal daar, waar een mevrouw een paar boekjes voorleest waarin dan 1 thema centraal staat, en tussendoor zing je nog wat liedjes, en na de verhaaltjes kan je een knutselwerkje maken dat ook weer een beetje met dat thema te maken heeft. Er komen best veel kinderen op af, en ik vind het in ieder geval een heel leuk initiatief! En daarna gaan we dan naar een parkje om te lunchen en te spelen!

In de afgelopen weekenden ben ik meerdere keren naar het strand geweest natuurlijk. Ook ben ik naar twee wildlifeparken geweest, 1 keer met Anita en de kids naar Gorge wildlifepark, daar kon je gratis een koala vasthouden, en natuurlijk kangaroos voeren, en ik heb ook nog een schildpad en een slang vastgehouden! En een weekend later naar Cleland wildlifepark met 5 andere au pairs. Op vrijdag- of zaterdagavond gaan we lekker de city in! Er zijn altijd wel au pairs in voor iets, dat is wel heel leuk :) Afgelopen weekend was de eerste Christmas Pageant, dat is een grote happening in Adelaide dat een paar honderdduizenden bezoekers trok, en het schijnt dat na deze parade mensen de kerstboom al gaan neerzetten (begin november!!!). Dat is wel echt raar, en dat de winkels al helemaal vol liggen met kerstspullen en alles. Ik ga Sinterklaas dan ook wel heel erg missen! We hebben afgelopen weekend ook de Mount Lofty beklommen (voor mij de eerste berg in mijn leven die ik beklommen heb geloof ik), maar onder aan de berg waren we al aardig moe van het lopen, omdat de dichtstijzijnde busstop zo’n 50 min. lopen was (ook een soort bergopwaarts) naar het begin van de berg. Van daar was het 4 km lopen naar de bergtop, met behoorlijk steile stukken in de hitte (onderweg kwamen we trouwens nog een kangaroo tegen haha), maar goed, we made it!!! En vanaf daar had je een heel mooi uitzicht over Adelaide, dus het was zeker de moeite waard!

Mijn plan om te gaan tennissen viel trouwens een beetje in het water, omdat de Nederlandse au pair met wie ik lid wilde worden van de tennisclub onverwachts haar gezin ging verlaten (heel jammer!), maar mamsie had mijn racket en schoenen al opgestuurd, dus nu ga ik maar even iets anders verzinnen! Want ik moet nog steeds gaan sporten…

Er is wel weer een andere Nederlandse au pair in Adelaide sinds twee weekjes ofzo, dus dat is wel erg leuk! Het is heel fijn om gewoon even in je eigen taal te praten, en een beetje gezelligheid op z’n hollands is ook leuk! Volgens een andere au pair zijn kun je best goed zien uit welk land iedereen komt, de Nederlanders zijn in ieder geval lang, goedlachs, altijd vrolijk, en nogal luidruchtig, zei ze…

Ik heb trouwens ook een oerhollandse appeltaart voorgeschoteld aan mijn host family (oma kon er maar niet bij, dat we de appels niet eerst koken tot moesachtigiets haha). Omdat ze hier helaas geen Koopmans pakken hebben, heb ik maar gewoon bloem gebruikt, maar hij was toch nog aardig gelukt! Zelfs Ella, die van tevoren zei dat ze het niet zou lusten omdat er appels in zaten (ze lust geen fruit of iets), heeft het opgegeten omdat ze het toch best lekker vond! (Ze vind de schoolkrijt dropjes trouwens ook heel lekker!)Ook heb ik vorige week een brownietaart met de meiden gebakken, dat vonden ze natuurlijk helemaal leuk. Alleen de eerste 1 of 2 dagen willen ze het maar al te graag eten, maar daarna wordt die gewoon vergeten. En aangezien mummy en daddy nou niet echt van het snoepen zijn, kunnen jullie wel raden wie die hele taart daarna natuurlijk in haar eentje opeet…

We hebben sinds kort trouwens een huisdier! Een zwarte kitty cat! Het was een baby zwerfkatje dat bij Angus op zijn werk binnen was gekomen, dus na een proefperiode hier, mag die uiteindelijk blijven. Ik vind het in ieder geval wel heel leuk om eindelijk weer een huisdier te hebben, ik ben natuurlijk niet anders gewend dan omringd te zijn met beesten, dus het is heel leuk om gewoon af en toe even met zo’n beestje te knuffelen:) Ze heeft alleen nu even haar bijtperiode, dus dat moeten we haar maar snel gaan af leren. Ze gaat bijna elke avond met Ella mee om in haar bed te slapen, of dat nou zo’n geweldig idee is weet ik niet, maar Ella gaat er in elk geval wel een stuk beter (zonder gezeur) van naar bed! De meiden waren het alleen nog niet echt eens over de naam, dus ze heeft al meerdere namen gehad. Maar uiteindelijk is haar officiële naam geloof ik Lotty (dus dan blijf ik toch nog een beetje in de familie als ik hier weer weg moet na een paar maanden haha)!

Al met al gaat het eigenlijk allemaal wel een beetje als het normale leventje voelen, en ik weet nou niet of ik dat nou zo leuk vind haha. Aan de ene kant is het natuurlijk heel fijn om je wel aardig thuis te voelen, maar aan de andere kant ga je niet naar de andere kant van de wereld om een standaard leventje te hebben (tenminste, dat was niet mijn plan haha…) Maar begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb het hartstikke naar mijn zin, dat is het niet! Vooral de heerlijke zon hier doet me Nederland soms al snel vergeten! En ook dat je hier tussen de kangaroos kan lopen of met een koala kan knuffelen in een van de wildlifeparken, maakt een australische ‘dierentuin’ toch wel net even iets spectaculairder dan bijvoorbeeld Blijdorp.. Maar ik kijk gewoon in ieder geval nu ook al heel erg uit naar de periode na het au pair zijn. Want dan wil ik nog wel 2 maandjes gaan reizen door heel Australië, want het land heeft nog veel meer te bieden dan alleen Adelaide! En in de tussentijd probeer ik natuurlijk superleuke dingen te doen in de weekenden (hopelijk ook snel een tripje ergens naartoe voor een paar dagen) om alles eruit te halen wat er in zit :)! Maar denk nu niet dat ik het au pair zijn niet leuk vind, want het is natuurlijk hartstikke leuk, zeker als de kinderen een goeie dag hebben hihi!!!

Ik heb natuurlijk al weer veel te veel geld uitgegeven (zowat alles wat ik hier verdient heb eigenlijk haha), vooral met shoppen of uit (eten) gaan en andere leuke dingen doen! Maar ja, dan ben ik maar blut als ik terug kom, dat zien we dan wel weer, ik denk dat het belangrijker is dat je het naar je zin hebt en gewoon lekker geniet van alles nu het kan!!

Ik zal nog even wat foto’s bij elkaar zoeken en hier op plaatsen, maar ik ga denk eerst even slapen, het is hier inmiddels al 1 uur 's nachts geweest, en ik moet morgen om half8 beginnen :( maar dan komen ze binnen een paar dagen wel!

Hoe is het met jullie allemaal???

Veel liefs van mij xxx

Reacties

Reacties

Marie

Hee annelot,

Wat een leuke verhalen!! Fijn dat je het zo naar je zin hebt zeg. Dat engels zit er ook al lekker in zo te lezen, hihi.
Je zal wel weer helemaal poepie bruin terug komen natuurlijk van dat strand! Ik ben nu al jaloers.
Heel veel plezier nog en gauw een keer skypen he, zeg maar als je tijd hebt!

Xxx Marie

Miranda

Hey Lot,

Het klinkt goed allemaal. Ik ben echt niet bang dat het niet leuk is daar. Geld moet rollen dus steun jij de Australische middenstand en horeca maar goed. Geniet van je tijd. Alles wat nu gewoon lijkt daaraan zal je later als je weer in ons landje bent met plezier aan terug denken. Wees niet bang om gewoon een leuke tijd te hebben. Later komt wel!

Opa enOma

Hoi Annelot wat heb je weer een leuk verhaal geschreven,en wat maak je een hoop leuke dingen mee.geniet er nog maar lekker van hier gaat het allemaal nog best nou Annelot groetjes en een dikke kus Opa en Oma

Noortje

Nou urnie! Die verhalen van jou gaan steeds meer op je Sinterklaas gedichten van 5 kantjes lijken.. Maaar dat geeft niet hoor! :p Het verbaast me alleen wel dat ze jou luidruchtig vinden..! Nooit gedacht
Maar meid geniet er nog lekker van en groetjes aan iedereen daar
Liefss je kleine zusje

wegrestaurant

Hoi Annelot,
Wat goed om te lezen dat je het naar je zin hebt!
we hopen allemaal dat je het natuurlijk naar je zin blijft houden met de kindjes, want het is niet nix lijkt ons..van de oudjes naar de jonkies! Haha.
we hopen dat je nog hele mooie avonturen gaat beleven
We missen je giggel lach hier soms wel hoor, maar ach... Je zus doet dat ook????

Geniet!
en we hopen snel(ler) weer iets van je verhalen te horen!
En als je geld op is als je terug komt, ben je altijd welkom bij ons!

Dikke knuffel van je (oud?) collega's van avi!

Anneke van Driel

Hoi Annelot,wat leuk al je verhalen te lezen,heel erg bijzonder voor jou wat je allemaal meemaakt,geniet er van!!!!! Ik hoorde dat het nu bij jullie heel erg heet is,kan je het uithouden,lekker ff naar de zee???????
lieve groetjes tante Anneke

Ank en Hans

Hoi Annelot
Leuk om wat van je te lezen, je maak wel leuke dingen mee
zeg . Geniet nog maar lekker. Groetjes Ank en Hans

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!