annelotkooter.reismee.nl

Arrived!

Goodnight everyone!

Ik ben er!!! Nou, wie had dat gedacht,vliegreis overleefd :) Het is al nacht hier, en iedereen hierligt al een tijdje op bed, maar ik wil nog even snel mijn eerste blog schrijven!

Nadat we gisterochtend met z'n vieren mijn koffer dicht hadden gekregen, en er nog even stress was hoe ik mijn handbagage + laptop ging vervoeren onder de 7 kg (gelukkig had ik een lieve zus met een extra grote tas waar bijnaalles uiteindelijk inpaste, en een lieve moeder die de rest wat niet meekon nog wel even ging opsturen), kon de reis beginnen!

Na afscheid te hebben genomen van het heleafscheidscomité, liep ik met een gezicht vol met tranen naar de gate (bijna niemand keek me raar aan, dat zullen ze wel vaker meemaken daar haha), Nou, toen begon het geloof ik pas een beetje tot me door te dringen dat ik echt alleen naar de andere kant van de wereld ging vliegen. En ik kan je vertellen, dat voelt best raar, maar ook wel weer heel erg spannend en onwijs gaaf!

We vertrokken uiteindelijk een halfuurtje later van schiphol dan gepland, maar in die tijd kon ik nog even gerustgesteld worden door een meneer dat het overstappen echt wel mee zou vallen :) In het vliegtuig kregen we al best snel ons avondeten. Het leek net alsof Emirates mij snel thuis wilde laten voelen, want ja hoor, wat stond er op het menu: vlees, aardappels en princess beans (of te wel, oerhollandse SPERZIEBONEN!). Maar oop en mam, die uit eigen tuin zijn lekkerder, ik ga ze nog missen ;-)Terwijl ik het niet droog kon houden bij 'The fault in our stars (alhoewel ik de helft van de film niet verstond, werd die er niet minder mooi op), en mijn lach moest in houden bij 'The other woman', vloog de tijd voorbij, en was het zomaar tijd voor het engste van alles: overstappen op Dubai!!

... maar dat viel uiteindelijkallemaal hartstikke mee, omdat er, zoalsiedereen als tachtig keer gezegd had, heel veel bordjes waren die mij de goede kant opstuurde! En die busrit over het vliegveld stelde ook niet zo veel voor... Zorgen gemaakt om niks!

De vlucht naar Adelaide duurde twee keer zo lang! Slapen ging niet echt lekker, ik werd telkens ongelooflijk stijf wakker na een uurtje slapen, maar ik kreeg wel lekker een zalmpie als avondeten, en je kreeg zelfs een mini-tandenborstel met een nog mini'ere tandpasta. Wat een luxe joh! Ik ging ook nog maar even het cadeautje van mijn ouders en zussen openmaken, want die vond ik ook nog even in mijn tas. En ja hoor, komt er zomaar even een E-reader onder het papier vandaan (het is tocheen E-reader, of ben ik nou gek?!)en een leuk fotolijstje die ik zeker in mijn kamer ga neerzetten! Dus dankjulliewel!!!

Eenmaal aangekomen in Adelaide duurde het nog een tijdje voordat mijn bagage op de band kwam, maar toen dat er was en ik door het invullen van een papiertjegoedgekeurd was als redelijk veilige toerist, kon ik zo doorlopen naar Angus en Anita, die me op stonden te wachten. De kinderen sliepen al, en Anita's zus was bij hun thuis, zodat ze mij samen konden ophalen! Gelukkig herinnerde Anita me er even aan dat ik het thuisfront moest laten weten dat ik was aangekomen,want dat was ik al een beetje vergeten... Sorry! In de parkeergarage mocht ik 'in the front' zitten, en werd ik al uit/toegelachentoen ik rechts wilde instappen. Ojaaaa, even omschakelen! Na een korte citytour door Adelaide kwamen we hun huis aan, ik heb het nog niet heel goed gezien omdat het donker was, maar van binnen ziet het er wel gezellig uit! Angus, Anita en Kerry (Anita's zus) zijn heel aardig en gezellig, en morgen ga ik de kindjes zien :)

In de auto hoorde ik al dat er plannen waren om van het weekend een paar dagen naar het strand te gaan, en dan konden we slapen in het ''beachhouse'' van een collega van Angus. Maar het ging alleen door als ik het ook wilde, het hoefde niet, alhoewel de kindjes wel heel enthousiast waren om mij het strand te laten zien. Maar degene die mij een beetje kennen, weten natuurlijk dat ik nooit nee zeg tegen het strand, dus vind ik dit ook heeelemaal niet erg :)

Het enige jammere is dat ik niks kan opladen omdat ik blijkbaar een verkeerde wereldstekker heb meegenomen, dus morgen ga ik maar even kijken hoe we dat gaan oplossen!

Ik ben heel blij dat ik veilig ben aangekomen, en helemaal klaar (hoop ik)voor dit avontuur!

Ojaa, foto's komen als ik wat meer batterij heb!

Slaap lekker allemaal straks en veel liefs vanuit Australië!

xxxxx Annelot

Reacties

Reacties

Carmen

Super stoer van je Annelot!! Gelukkig is het overstappen toch nog goedgekomen ;-)
Heel veel plezier en succes daar!

Fleur

Hi Lieve Lot!
Wat leuk om zo te lezen hoe het met ons kleine nichtje gaat! :) Zie je wel dat we helemaal gelijk hadden dat het overstappen geen probleem zou zijn.... Geniet ervan daar!! Liefs Fleur

maaike

hoi, leuk om te horen dat het goed met je gaat.
Australië, jemig.
veel liefs vanuit de andere kant van de wereld,
Björn, Stacy, Britt , Martijn, Maaike en
leo ( de hond )

Opa enOma

Hoi wat een leuk en stoer verhaal voor zo'n jong meisje We vinden het knap van je ga er maar lekker van genieten een dikke kus van ons en tot de volgende keer

Jozien

Lieve Lot! Ik ben trots op je :) en ook een beetje jaloers. Wat ga jij een gaaf avontuur tegemoet! En die tranen op Schiphol zijn heel herkenbaar! Geniet en laat ons regelmatig mee genieten xxx

Miranda

Hey Annelot,
Nou meid dit beloofd wat, je blogd lekker. Leuk om je reiservaring te lezen. Het grote genieten kan beginnen. Suc6 en vergeet ons niet!

marion

Hoi Annelot,
Wat fijn om te lezen dat reis goed is verlopen,en je veilig aan de andere kant van de wereld bent aan gekomen.Ik denk dat het een heel bijzonder avontuur voor je gaat worden,maar jij als stoere kooter girl,gaat dit zeker waarmaken dit avontuur.Geniet er van meid!!

xx liefs Bertino & Marion

Brigitte

Hey Lot,
wat stoer van jouw helemaal aan de andere kant van de wereld aangekomen. Fijn om te horen dat alles goed is gegaan. Lieve groet Brigitte

Hans en Ank

Hoi Annelot fijn dat je goed ben aangekomen en nu maar genieten. Leuk om ook wat te lezen van je reis. Groetjes Hans en Ank

Avifauna

Hoi Annelot,

Fijn om te horen dat je veilig bent aangekomen!
Wij, je "oud" collega's willen ook natuurlijk graag weten hoe het je vergaat down under.
Veel plezier en geniet van je grote avontuur!

Annelot

Bedankt nog allemaal voor de lieve reacties!!!
Ik begin me al aardig thuis te voelen bij de familie :) xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!