annelotkooter.reismee.nl

Decembermaand!

Wauuuuw, de tijd gaat echt snel! Het is alweer bijna 3 maanden geleden dat ik hier aankwam. Met kerst precies zit ik precies op de helft van mijn au pair tijd! Maar alles gaat nog steeds wel aardig zn gangetje! Het is al weer meer dan een maand geleden dat ik de vorige blog schreef, dus waar zal ik eens beginnen…

Nou, het oppassen dan maar, eigenlijk gaat het nog steeds wel een beetje hetzelfde, dus daar heb ik niet echt superveel over te vertellen. Hoewel leven in een huis met de kids toch wel heel anders is dan 1 keer in de week bij een gezin over de vloer te komen. Omdat de kinderen je dan lang niet altijd even geweldig/interessant vinden natuurlijk, omdat het heel normaal is dat je er de hele dag bent. Ook waren de afgelopen weken sommige dagen beide ouders thuis, dus dan voel je je af en toe best wel nutteloos, omdat je dan met z’n drieën op drie kinderen aan het letten bent. Tommy is nu eindelijk zo goed als helemaal aan mij gewend (eindelijk), mag ook wel een keer na 3 maanden. Hij is echt te schattig en ik vind het echt leuk om met hemte spelen.Hij vind het trouwens ook echt leuk als ik 'Er komt een muisje aangelopen, zo in Tommy's nekkie gekropen' bij hem doe :) Het zouleuk als zijn eerste woordjeNederlands zou zijn haha. De meiden hebben nog steeds hun momentjes dat ze echt alleen maar hun ouders willen, vooral Scarlett. Bijvoorbeeld donderdagavond nog, dat was echt zo’n momentje dat ik me een hele slechte au pair voelde. Ik had eigenlijk gewoon vrij ’s avonds, maar mijn host parents gingen even een stukje wandelen (dat doen ze wel vaker), maar echt 2 minuten nadat ze weg waren komt Scarlett gillend en krijsend haar kamer uit rennen en schreeuwde alleen maar ‘MUMMY!!!!!’. En hallelujah, ze kan hard schreeuwen joh, dat wil je niet weten! Maar hoe dichterbij ik bij haar kwam hoe harder ze ging, dus om de andere kids niet wakker te maken heb ik toen maar haar ouders gebeld omdat ze toch nog niet zo ver waren. En pas toen mama terug pas, werd ze stil. Dus ja, dan denk je echt, en dat noemt zich een au pair… Maar goed, zo zijn er dus wel vaker dingen. En daarom vind ik het veel fijner om alleen met ze op stap te gaan, want dan is er totaal niks aan de hand. Hoewel ze dan ook bijdehand kunnen doen, maar dat is gewoon hoe kinderen zijn, dus dat is niet zo erg. Maar opzich, over het algemeen gaat het nog steeds (bijna) elke week een beetje beter. En ze kunnen natuurlijk ook gewoon harstikke lief en leuk zijn, dus ik heb nog steeds niet zo veel te klagen haha. Vandaag ben ik trouwens met Ella (voor de eerste keer in haar leven jaja!) met de bus mee geweest, hele beleving natuurlijk!

Wat ik wel heb gemerkt is dat je geen au pair moet worden als je rijk wilt worden. Omdat je natuurlijk gewoon gratis bij hun woont, en je elke week alleen ‘zakgeld’ krijgt, wat er ook nog eens door heen vliegt, en Australië over het algemeen best een duur land is. Maar op zich zou ik er nog wel een baantje naast willen, maar dat is lastig omdat mijn werkuren elke week verschillen. Het lijkt me heel leuk om bijv. in een restaurantje ergens te werken, maar ik weet niet of mijn Engels daar goed genoeg voor is, en dat is natuurlijk vaak in het weekend, en dat is nou net het moment dat je eindelijk vrij bent om leuke dingen te doen.

Met kerst ben ik trouwens niet met mijn host family. Dat was eerst wel het plan, om met hun naar Anita’s ouders ( + rest van de familie)op de farm te gaan, en daar voor een paar dagen te blijven. Maar een andere Nederlandse au pair, Tess, waar ik hier heel veel mee omga, zou alleen zijn met kerst omdat haar familie op vakantie ging. Dus toen heb ik na lang twijfelen maar besloten om toch hier in Adelaide te blijven. Gelukkig kon ik tot 4 januari vrij krijgen, dus toen hebben we maar even een leuk tripje voor onszelf gepland! Dus nu ga ik de 24e naar Tess, en dan gaan we lekker kerst vieren en de 27e gaan we samen (heel vroeg ’s ochtends) de Great Ocean Road-tour doen. Dan ga je met zo’n groepsbus (max. 21 personen geloof ik) in 3 dagen tijd naar Melbourne rijden via the famous Great Ocean Road. Het schijnt supermooi daar te zijn, dus ik ben heel benieuwd! En het leuke is, wat we natuurlijk zo uitgedacht hebben, is dat we dan als we toch in Melbourne zijn, daar net zo goed ook Newyearseve kunnen vieren! Dus dan blijven nog van 29dec t/m 3jan in Melbourne, dus dat is een heel leuk vooruitzicht, en het is eigenlijk al bijna!!:) Het enige dingetje is dat als je Kerstmis in de zomer gaat vieren, je natuurlijk verwacht dat je met 35 graden lekker naar het strand kan. Maar helaas wordt het maar 22 graden ofzo, wat voor jullie natuurlijk superlekker is, maar hier best wel heel koud voor zomerweer.. Maar ach, we hopen maar het beste!!

Vorige week heb ik trouwens even een weekje op farm gewoond van Anita’s ouders, de 14e was oma’s 60e birthday-party en die week erna had Ella zwemles in het dorpje daar. Ik was er op zaterdag al aangekomen, omdat ik met Anita’s zus meereed, omdat de auto van mijn host family maar 5 plaatsen heeft (wat wel vaker voor problemen zorgt haha). Dus toen heb ik me maar even ontfermd over de versieringen van het tuinfeest. De rest van de week waren dus de zwemlessen. Dat gaat hier dus wel even anders dan in NL, want het is hier heel normaal om gewoon een week lang elke dag een halfuurtje te lessen, en dan hopelijk kun je aan het eind van de week zwemmen, en anders doe je het opnieuw ofzo. Maar aan diploma’s doen ze hier geloof ik niet, wat ik er van begreep. Maar goed, maandag ging het al niet door, omdat er opeens te veel chloor in het water zat, en dinsdag was de les al begonnen toen we aankwamen, terwijl we best wel vroeg waren (dat schijnt dus de country-mentaliteit te zijn, ’ no worries, alles komt goed’). Maar goed, Ella moest dus met allemaal iets oudere jongens in het klasje, en het moment dat ze het water in moest, durfde ze natuurlijk niet meer. Dus toen het babyklasje een kwartiertje later startte gingen alle 3 de kids daar in meedoen. Dus de rest van de week hebben we onverwachts in het babygroepje gezeten, superleuk haha! In mijn vrije uurtjes ging ik maar een beetje de omgeving bekennen. Maar dan merk je toch wel echt dat je in the middle of nowhere zit, echt zo stil enzo. (Ik ben trouwens eigenlijk al aardig gewend aan het wonen in een stad, en vind het ook eigenlijk heel leuk!) Maar ik heb nog wel wat mooie foto’s voor vaders gemaakt, want er was behoorlijk wat stro te zien! Toen we weer terug kwamen in Adelaide kwam ik er achter dat ik eigenlijk totaal nog niet goed voorbereid was voor de kerst.. Dus van het weekend heb ik samen met Tess nog even kerstinkopen gedaan, wat natuurlijk veel meer tijd in beslag nam dan gedacht. Maar uiteindelijk heb ik net mijn cadeautjes voor de fam ingepakt en onder de kerstboom gelegd (omdat ik natuurlijk niet met hun ben met kerst). Alhoewel we afgelopen vrijdag al wel een soort van kerst hebben gevierd met Angus’ familie, die had nog maar één eerder gezien, maar dat was toch heel gezellig. Wat trouwens best wel raar is hier, is dat ze maar 1 kerstdag hebben (de 25e), en Boxing Day (de 26e) is geen kerst meer, maar iedereen is nog wel vrij, dus het is gewoon een relaxdag ofzo. Maar goed, wij gaan het in ieder geval lekker een soort van uitgebreid vieren :)

Voor de geïnteresseerden, het valt trouwens wel mee hoeveel enge beesten ik ben tegengekomen hier. Afgezien van dat er bijna elke avond 3 naaktslakken in de badkamer zitten, en er een keer een raar beest van ongeveer 20 cm op de kinderwagen zat uit het niets (dat nog het meest op een wandelende tak leek), of dat ik gister toen ik mijn laptop opende er een soort van geplette rups tussenzat (blijkbaar een souvenirtje die mee was gekomen vanuit de farm), die blijkbaar ongelooflijk gaat stinken als die geplet wordt (dus de laptop rook geweldig), valt het allemaal best mee. Maar ik ga maar niet te hard zeggen dat ik nog niet zoveel enge spinnen heb gezien, want anders zit mn kamer morgen natuurlijk helemaal onder de levensgrote vogelspinnen.

Ik heb hier ook nog een soort van Sinterklaas mogen vieren. Ik had mijn host family er over verteld, maar ze vonden het heel raar dat wij een soort van vervroegd kerst vierde, omdat wij onze cadeautjes met Sinterklaas krijgen (hoewel is 10x heb uitgelegd dat Sinterklaas eigenlijk niks te maken heeft met kerst, en dat wij ook gewoon Christmas vieren). Maar omdat het voor mij een soort feestdag was, leek het Anita leuk om uiteten te gaan ’s avonds. Dat was de eerste keer dat ik met hun uit eten ging, maar het was heel leuk en lief dat ze er aan gedacht hadden. Ik had die ochtend namelijk ook al mijn sinterklaas(/kerst)cadeautjes gehad! En lieve moeders had vanuit Nederland een pakketje opgestuurd met sintcadeautjes voor mijn host family en ook voor mij (zelfs inclusief gedicht van 2 kantjes wat ik ook heel erg leuk vond)! Die zaterdag erna gingen Tess en ik voor het eerst naar de Dutchshop (hier ongeveer 50 min. met de bus vandaan). Hier hebben we even inkopen gedaan met al het eten dat we miste vanuit Holland. Nou, toen kwam ik dus thuis met 3 volle tassen met o.a. taai taai, kruidnoten, gevulde speculaas, banketstaaf, kroketten, stroopwafels en speculaaskruiden(want dat is nog best lastig om zelf te maken…). Maar wat ik niet wist / had verwacht was dat die maandag nog 2 pakketten binnen zou krijgen met Hollands eten. Eén van Edwin en Margreet en kids met cadeautjes en Dutch food, en de ander van mijn lieve vriendinnetjes (en Robbert haha) met een explosie aan eten. Hartstikke lief natuurlijk, maar té slecht voor mijn buik. Vorige maand kwam ik erachter dat ik niet meer in mijn lievelingsjurkje paste, nou dat was wel even een schok, maar dat was nog voor Sinterklaas, dus het houdt niet op. (Bij deze, schrik niet als ik over een paar maanden met 30 kilo extra vet op Schiphol sta ;) ) De kids vinden trouwens kruidnoten, taai taai en vooral hagelslag lekker. Het is natuurlijk ook wel heel speciaal om chocola op je brood te hebben, wat een uitvinding eigenlijk!

Er is trouwens nog een leuk nieuwtje om te vertellen, ik wist vanaf het begin dat mn ouders naar Aus wilde komen, maar nu komt mijn big sis Kristien waarschijnlijk ook wat een totale verrassing was. Het was echt van, hee urn, zou je het leuk vinden om na het au pair samen te gaan reizen (zou heel misschien een optie voor me zijn hoor) en paar dagen later zei ze dat ze bijna zeker wist dat ze kwam :), hopelijk kunnen we het net zo plannen dat wanneer ik eind maart klaar ben als au pair, dat we vanaf daar samen kunnen gaan reizen. Lijkt mij in ieder geval heel leuk!

Oooo, ik moet echt elke week een blog gaan schrijven, want ik kan me gewoon echt niet meer herinneren wat ik de afgelopen weken (weekenden) allemaal heb gedaan, maar voorlopig zijn jullie weer even bij!

Dankjulliewel trouwens voor alle leuke en lieve berichtjes/reacties op mijn vorige blogs, ik vind het heel leuk dat jullie mij ‘volgen’! Ik hoop dat jullie allemaal een superleuke kerst hebben (ik heb gehoord dat het weer gezellig druk wordt aan de Voorweg, en succes voor mijn oude Avi-collega’s ;), een heel veel plezier voor alle anderen! ) en bij deze alvast HAVE A GREAT AND HAPPY NEW YEAR!!!

Liefs en xxxxxxxxx van mij :)

Reacties

Reacties

Natascha

Hoi Urn,

Leuke verhalen heb je weer. Geniet van je trip met kerst! Klinkt best cool allemaal.

X je nicht

Brigitte

Hey Annelot,
Je hebt ons weer even op de hoogte gebracht leuk om te lezen. Ook voor jouw gezellige Kerstdagen en a Happy New Year

marion

Hoi Annelot,wat leuk om weer wat van je te lezen.Ook voor jou hele leuke kerstdagen,en een super 2015!
Wij gaan het met kerst op de voorweg wel weer gezellig maken,toch wel jammer dat je er dit jaar niet bij bent.

veel liefs van ons allemaal.

Ellen-Mieke

Prachtig verhaal heb je weer op papier gezet Annelot.
Wij hebben er van genoten. Heel veel plezier op je reis naar Melbourne. Vandaag heb ik trouwens je zus Noortje gezien
als Sneeuwwitje op de manege. Was ook erg leuk.
Gezellige dagen en een Wonderfull New Year. Groetjes en een dikke kus van ons allemaal.

Margreet

Hoi Annelot,

Bedankt voor je lekkere lange verhaal!
Wij hebben er hier in Oostenrijk van genoten!
Hele fijne feestdagen en geniet van je trip!

Groetjes van Fam. Tijssen,Fam.Stolwijk,Fam. Kempen en de Fam.Kooter met Mats !!

Om nol en tante wil ,

Hoi annelot was weer een leuk verhaal , we hebben er van genoten .veel plezier in Melbourne , en fijne kerstdagen en een heel gelukkig nieuwjaar . En een hele dikke kus van ons.xxx

Anneke van Driel

Hoi Annelot,wat een verhalen joh,prachtig om te lezen.
Mij komt het nog bekend voor over oppassen,zolang de ouders uit de buurt waren ging het super,maar zo gauw ze die gezichten zagen was het vaak krijsen.Dus het ligt niet aan jou hoor......
Leuk dat je met Tess op stap gaat,geniet er van,doe voorzichtig hoor hahaha..
Lieve groetjes ome Cok tante Anneke.

Oma en opa

Annelot leuk dat je ons weer een mooi verhaal geschreven hebt.wevinden het fijn dat je het zo naar je zin heb.Veel plezier tijdens je trip naar Melbourne. Liefs oma en opa

Hans en Ank

Hoi Annelot wat een leuk verslag om te lezen. We wensen jou hele fijne dagen en een Gelukkig en gezellig 2015. Groetjes Hans en Ank

Anneke van Driel

Hoi Annelot,wat een prachtig verhaal joh,je kan ook een boek gaan schrijven,leuk om te lezen.Ook voor ouders als hun kinderen willen gaan backpacken,hebben ze een idee wat ze te wachten staan!!! Je maakt wel van alles mee he,prachtig,dan straks nog met je''grote'' zus Kristien,wat een bofkonten,hahaha.Lieve groetjes, ome Cok tante Anneke.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!